loading...

شاهکار معماری ایران

اسکیس

تناسبات طلائی از نظر هندسی در معماری 

خط تقسیم شده اي است که نسبت قسمت کوچکتر آن به بزرگتر مثل قسمت بزرگتر به کلش می باشد و هم هندسی ( additive ) تصاعدي که بر مبناي تناسب طلائی باشد هم افزاینده است.

E.Zendedel بازدید : 880 پنجشنبه 21 اسفند 1393 زمان : نظرات ()

مقدمه

هنر معماری که آن را هنر شکل دادن به فضا می توان تعریف نمود، طیف وسیعی از اطلاعات و داده ها را در ارتباط با خصوصیات فضا مورد بهره برداری و تجزیه و تحلیل قرار می دهد با ارائه فکری نو و زیبا طرحی را مطرح و فضایی را به وجود می آورد.حاصل این طرح می بایست پاسخگوی بسیاری از عوامل طراحی بوده و در مسیر سوال به جواب یا (روند طراحی) تناسبی بین استدلال و منطق در قرارگیری فضاها و نیز ابداع شکل گیری فضاها به وجود آورد.

E.Zendedel بازدید : 945 پنجشنبه 21 اسفند 1393 زمان : نظرات ()

به نام خدا

اسکیس به معنای طراحی سریع ، ساده و گویا ازهرمنظری می باشد و به مثل چون صاعقه ای است که به لحظه ای کوتاه ، فضایی را دربرابردیدگان ناظر روشن و عریان می سازد . اسکیس ، بیرنگ و طرح اولیه ی سریع هر تصویری است که پیش چشم داریم و نسبت مستقیم با عمق نگاه و اندیشه و قوت قلم طراح دارد و چگونه نگریستن به پیرامون و بی پیرایه ، عاری از تکلف وباقوت ،دیده ها و حتی نادید ه ها برصحنه منتقل کردن می باشد . طراحی سریع ، زیربنای کلیه ی هنرهای تجسمی است ومصداق سخن ، گفته  ” انگر ” هنرمند بزرگ فرانسوی می باشد که : ” پیش ازآن که به فکر نقاشی کردن بیافتید ، مدت زیادی طراحی کنید . کسی که پی خانه اش را محکم بریزد با خیال آسوده درآن می خوابد . “


E.Zendedel بازدید : 932 چهارشنبه 20 اسفند 1393 زمان : نظرات ()

تسلط بر ذهن و کنترل رابطه بین لایه های یاد شده، تحریک ذهن و افزایش درجه خلاقیت هنرمند از یک طرف و کم کردن فاصله ذهن تا واقعیت، دو مقوله ای است که باید بیشتر بدان پرداخت. با کم کردن فاصله بین ذهن و دست معمار به سبب درک سریع و انتقال یافته ها بر روی کاغذ می تواند بسیار راه گشا باشد. مشکلی که در بیشتر طراحان دیده می شود عدم کنترل ذهن و تجسم به موقع یافته های ذهنی است، به گونه ای که گسستی بین اندیشه معمار و اثر خلق شده دیده می شود و کانسپت اصلی پروژه چیزی متفاوت از اثر خلق شده است و نمی توان روند مشخصی را برای شکل گیری پروژه مورد نظر قائل شد. معضلی که اکنون در بسیاری از دانشکده های و دنیای حرفه ای معماری با آن روبرو هستیم و شاید نقطه شروعی باشد، در توجیه عدم وجود هویت مشخص و پویا در معماری معاصر ایران. 



E.Zendedel بازدید : 653 سه شنبه 19 اسفند 1393 زمان : نظرات ()

همانگونه که جهت ارایه یک متن ادبی از قلم و سخن استفاده می کنیم و ارایه خوب آن بر حسب اینکه چگونه از کلمات بهره بگیریم و فکر را در قالب آن جای دهیم مشخص خواهد شد در معماری نیز وسیله ارایه ترسیم وطراحی می باشد که بر حسب مهارتمان در نوع ترسیم می توانیم محتوا و مفاهیم فکری معمارانه را در قالب یک طرح معماری به بیننده منتقل کنیم .مسلم است که هر چه نحوه ارایه بهتر و قویتر باشد یعنی مفهوم و خواسته مان را بهتر معرفی و ارایه نماییم بیننده و سفارش دهنده راغب تر خواهد شد و اگر موضوعی به صورت مسابقه در بین عده ای از معماران برگزار شود و ضوابط درست در انتخاب آن به کار رود معمولا هییت قضاوت کننده به آن توجه بیشتری خواهند کرد که کار را با ارایه معمارانه و کیفیتی بهتر و جذابیت خاص آن عرضه کرده باشد .

E.Zendedel بازدید : 814 سه شنبه 19 اسفند 1393 زمان : نظرات ()
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 871
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 54
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 410
  • باردید دیروز : 573
  • گوگل امروز : 38
  • گوگل دیروز : 53
  • بازدید هفته : 1,466
  • بازدید ماه : 14,610
  • بازدید سال : 145,265
  • بازدید کلی : 820,554