loading...

شاهکار معماری ایران

عفت جلیل‌نژاد هنرمند مجسمه‌ساز از تاکید بر شباهت هرچه بیشتر سردیس‌ها با شخصیت در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران خبر داد و گفت: با توجه به حواشی دوره گذشته ما تمام سعی خود را به کار بردیم تا بتوانیم بیشترین حد شباهت را در ماکت اولیه ایجاد کنیم.به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، عفت جلیل نژاد از هنرمندان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، ویژه دانشمندان، از ساخت سردیس دکتر ابوالقاسم گرجی، خبر داد و در این باره گفت: کار ما در این دوره با یک ماکت آغاز شد و از آنجایی…

عفت جلیل‌نژاد هنرمند مجسمه‌ساز از تاکید بر شباهت هرچه بیشتر سردیس‌ها با شخصیت در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران خبر داد و گفت: با توجه به حواشی دوره گذشته ما تمام سعی خود را به کار بردیم تا بتوانیم بیشترین حد شباهت را در ماکت اولیه ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، عفت جلیل نژاد از هنرمندان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، ویژه دانشمندان، از ساخت سردیس دکتر ابوالقاسم گرجی، خبر داد و در این باره گفت: کار ما در این دوره با یک ماکت آغاز شد و از آنجایی که استاد در قید حیات نبودند، تحقیقات من، صرفا بر اساس یک فیلم مستند از ایشان شکل گرفت و من تقریبا بخش مهمی از شخصیت و دیدگاه‌های ایشان را از همان فیلم مستند که مربوط به سنین بالای این چهره شاخص بود درک کردم. اما اساسا ملاک کار سردیس دکتر گرجی، را بر مبنای عکسی که در فضای اینترنت نیز بسیار دیده می‌شود، قرار دادم بنابراین کار نسبتا جوان‌تر از فیلم مستندی است که از این چهره ساخته شده است.

جلیل‌نژاد، تحقیق و شناخت شخصیت سوژه مورد نظر را یک ضرورت خواند و بیان کرد: به طور حتم، شناخت یک چهره و شخصیت در کیفیت و نحوه کار هنرمند تاثیرگذار است، به همین خاطر، بسیاری از دوستان، به معاشرت با چهره‌های مورد نظر خود پرداختند تا امکان شناخت بیشتری از این شخصیت‌ها داشته باشند.

او درباره شباهت سردیس با شخصیت مورد نظر، گفت: با توجه به حواشی دوره گذشته ما تمام سعی خود را به کار بردیم تا بتوانیم بیشترین حد شباهت را در ماکت اولیه ایجاد کنیم. به همین خاطر من با کتاب و فیلمی که از مرحوم دکتر گرجی باقیمانده بود، سعی کردم که این موضوع را در مرکز توجه خود قرار دهم و حتی بر اساس فیلم مستند، طرز صحبت کردن، ایشان را نیز در حس کار بیاورم. البته بدیهی است که روند کار من در این مسیر متفاوت از سایر هنرمندان بود، زیرا سردیس من از کسانی که در قید حیات بودند، متفاوت بود.

این هنرمند مجسمه‌ساز، درباره برگزاری این دوره از سمپوزیوم به صورت آنلاین، بیان کرد: تعامل هنرمندان با یکدیگر و مردم از جمله الزامات سمپوزیوم است که متاسفانه به دلیل کرونا در این دوره امکان‌پذیر نیست. با این وجود من معتقدم که برگزاری سمپوزیوم یک اتفاق خوب است که در هر صورتی باید انجام شود زیرا قطعا برگزار شدن چنین رویدادهایی بهتر از سکوت فرهنگی است.

جلیل نژاد خاطرنشان کرد: بدیهی است که سمپوزیوم مفاخر با تکرار و تداوم به سمت بهبود و کیفیت بیشتر حرکت می‌کند بنابراین امیدوارم که در دوره‌های بعدی شاهد حضور بیشتر هنرمندان و ساخت سردیس‌های بیشتری باشیم و کار در این حوزه به یک دوره خاص محدود نشود.

او ادامه داد: کار در این دوره به صورت آنلاین است یعنی هر هنرمندی در استودیو خود مشغول به کار است و امکان تعامل چندانی برای قضاوت سطح کارها نیست با این وجود من از روند کنونی راضی هستم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

درباره خبرهای معماری ,
E.Zend بازدید : 73 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
درباره ما
Profile Pic
این سایت در سال 1393 با هدف پیشبرد آموزش و بالا بردن سطح آگاهی و توان علمی دوستان در زمینه معماری راه اندازی گردیده. امیدواریم بتوانیم گامی کوچک اما موثر برای دانشجویان و اساتید محترم برداریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 874
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 71
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 333
  • باردید دیروز : 486
  • گوگل امروز : 73
  • گوگل دیروز : 95
  • بازدید هفته : 2,199
  • بازدید ماه : 12,131
  • بازدید سال : 177,631
  • بازدید کلی : 1,065,546